piątek, 2 sierpnia 2013

Citrus Limon

Cytryna przez wiele osób jest kojarzona bardziej jako dodatek do drinków, niż jako sposób w dobry sposób działający na skórę. Już wcześniej byłam świadoma odżywczych działań cytryny, jednak wtedy nawet nie próbowałam z nich korzystać.
Jak powszechnie wiadomo, cytryny działają leczniczo i to właśnie ta wiedza popchnęła ludzi do tego, by wykorzystywać ich na sobie.

Cytryna w walce z przebarwieniami skóry

Cytryna, jako że zawiera w sobie witaminę C, dość dobrze zmniejsza przebarwienia na skórze. Sok z cytryny jest idealnym środkiem na plamy i przebarwienia. Usuwa przebarwienia na twarzy, czyści ręce po ziemniakach, jagodach czy grzybach. 
Co ciekawe, jeśli masz piegi i nie za bardzo za nimi przepadasz, olejek cytrynowy pomoże Ci się ich pozbyć.

Cytryna na trądzik

Cytryna jest idealna dla osób walczących z tłustą cerą i nadmiernie zrogowaciałym naskórkiem. Cytryna posiada właściwości złuszczające, tonizujące i odświeżające skórę.
Cera tłusta już kilka godzin po umyciu i nałożeniu makijażu zaczyna się świecić. Potrzebny jest jej środek tonizujący, oczyszczający i ściągający pory. Te wszystkie właściwości posiada cytryna, a jeśli dodatkowo towarzyszy Ci zgrubiały naskórek, a twarz jest poszarzała, cytryna doskonale poprawi wygląd Twojej skóry.
Dopiero może z cztery razy skorzystałam z działań cytryny, ale już widzę drobną różnicę w mojej cerze. Cytryna w parze z dość skuteczną maseczką, zapewniającą świeżą, suchą cerę może naprawdę zdziałać (przynajmniej drobne) cuda.

Cytryna na lato


W lecie, kiedy temperatura dochodzi nawet do trzydziestu kilku stopni, trudno znaleźć coś odświeżającego. Można wówczas do kąpieli dodać pół szklanki soku z cytryny. Skóra zostanie odświeżona, wygładzona i będzie delikatnie pachnieć cytrusami.

Cytryna na włosy

Za pomocą soku cytrynowego można rozjaśnić włosy. Sok cytrynowy działa jak naturalny rozjaśniacz, dlatego polecany jest do pielęgnacji blond włosów

Hamowanie łojotoku - kosmetyki zawierające wyciągi z cytryny, hamują łojotok i działają odświeżająco na skórę głowy.

Piękny połysk - płukanka z dodatkiem soku cytrynowego zapewnia włosom piękny połysk i miękkość.

Wzmacnianie włosów - dodatek cytryny działa na włosy wzmacniająco i zapobiega ich wypadaniu. Włosy stają się mocniejsze i bardziej gęste.

Do wykonania tego artykułu o właściwościach cytrusów w dużej mierze pomogła mi strona www.spa24.pl.

Cytrynę stosowałam jedynie do skóry, ale wypróbuję ją również na włosach - prędzej, czy później. A jak Wam idzie współpraca z cytrusem? :)


14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy artykuł, wiele cennych informacji w nim zawarłaś.
    Jutro na pewno zorbie sobie cytrynową kąpiel :)
    A powiedz mi jak ją stosować na twarz, dodać do toniku ? Rozmieszać z maseczką lub żelem ?

    Jak będziesz miała chwilę to wpadnij do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że cytryna ma tak wiele zastosowań. ;)

    carolina--victoria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Obserwujemy? :)))
    Ja już i czekam na rewanżyk :)

    Pozdrawiam,
    Ania :D
    http://annffashion.blogspot.com/
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh , fajny artykuł ;)
    Też nie wiedziałam jak dziewczyna u góry , że cytryna ma tyle zastosowań = O

    http://loveinmyworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawił mnie ten post. Spróbuję ją wykorzystać :)
    inspiracionesxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z postu wynika , że cytryna ma wiele zastosowań , jednym słowem jak zbraknie kosmetyków ratują nas cytryny xD .
    + Obserwujemy ? , napisz u mnie : lublins.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taak, cytryna jest świetna prawie na wszystko. Tylko... Czy mogłabyś opisac w jaki sposób robisz z niej maseczkę na twarz? Po prostu smarujesz nią się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu nasączyłam wacik sokiem z cytryny i nałożyłam go na twarz. Zostawiłam tak sok z cytryny na twarzy na 10-15 minut. Następnie to wypłukałam :D

      Usuń
    2. Okej dziękuję bardzo za poradę :)

      http://green--and--blue.blogspot.com/

      Usuń
  8. świetny i przydatny artykuł.. nie wiedziałam że cytryna ma tyyle zastosowań.. na pewno któregoś z nich spróbuję ;)

    zapraszam do mnie ;)
    http://anuula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. good article,get the coolest fashion and gear this season ...vist ==> www.ahappydeal.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej nie wiedziałam, że zwykła cytryna ma aż tyle zastosowań :) Z tego co pisałaś przyda się ona na moją tłustą cerę więc chyba zacznę ją stosować :)

    Pozdrawiam
    http://wojna-elfow.blogspot.com/
    http://magia-przepowiedni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i zapomniałam dodać dodaję do obserwowanych, ten post bardzo mi się przyda na pewno :)

      Usuń
  11. Nominował Cię do LBA- więcej szczegółów ma moim blogu :http://refleksyjnaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

~ Za każdy komentarz odwdzięczam się w stu procentach, więc jeśli już decydujesz się na komentowanie mojego bloga, możesz mieć pewność, że i na Twoim blogu pojawi się komentarz. Tylko pozostaw w komentarzu również link do bloga.
Z obserwacjami jest tak samo. Dodatkowo co jakiś czas przeglądam listę zaobserwowanych blogów, więc jak jakiś nowy post mi się spodoba - na pewno skomentuję :)