czwartek, 25 lipca 2013

Filmy, które warto obejrzeć

Może i nie powinnam się brać za pisanie recenzji, ale chciałabym się z Wami podzielić moimi ulubionymi filmami, z którymi miałam okazję ostatnimi czasy się spotkać.

|Intruz|





Intruz (ang. The Host) jest filmem nagranym na podstawie książki Stephenie Meyer o takim samym tytule. Opowiada on historię Melanie - kobiety usiłującej przetrwać na Ziemi jako człowiek, podczas gdy jej planetę opanowują Dusze, oraz Wagabundy - jednej z owych dusz. Wagabunda została umieszczona w ciele Melanie, która od tamtej chwili mogła polegać już tylko na swej silnej woli.
"Przyszłość. Ludzkie ciała opanowują Dusze, które choć dobre, nie potrafią czuć. Melanie udaje się nauczyć tego Wagabundę." - taki właśnie opis widnieje na serwisie filmweb.

|Moja ocena|

W rolach głównych zostali obsadzeni mniej znani aktorzy, co bardzo mi się spodobało. Nowe twarze nie będą mi się niemile kojarzyć z innymi produkcjami. Gdyby w roli Melanie została obsadzona przykładowo Nina Dobrev, a rolę Jareda by przyjął Ian Somerhalder, to mimo tej dosyć lubianej przeze mnie pary, prawdopodobnie nie traciłabym czasu na obejrzenie tej produkcji.
Film został ciekawie nakręcony i mimo tragicznej wersji, którą przyszło mi obejrzeć (kinowej), jestem gotowa obejrzeć ten film jeszcze raz. 
Daję Intruzowi ocenę: 9/10

|Igrzyska Śmierci|


Na podstawie książki Suzanne Collins "The Hunger Games", znanej również jako "Igrzyska Śmierci" został nakręcony film o takim samym tytule. Tym, którym spodobała się ekranizacja, od razu chcę powiedzieć, że na filmie Igrzyska Śmierci historia w Panem się nie skończy. Autorka tę świetną sagę napisała jako trylogię i już jest w przygotowaniu film W pierścieniu ognia.

|Moja ocena|

Film przez cały czas trzymał mnie w napięciu. Jako, że jeszcze nie czytałam książki, nie miałam zielonego pojęcia, co się za chwilę stanie. Nie miałam pojęcia, czy partner Katniss przeżyje wraz z nią całe igrzyska, czy nieszczęśliwie zginie. 
Główni bohaterowie moim zdaniem idealnie pasują do sagi Igrzyska Śmierci, a fakt, że postępowania Peety i Katniss wciąż mnie zaskakiwały, moja ocena tego filmu wzrosła. 
Może uznacie to za głupie, ale film otrzymał ode mnie najwyższe noty, czyli 10/10.

|Trzy metry nad niebem|


Trzy metry nad niebem również, tak jak wymienione wyżej filmy, jest ekranizacją książki, której nie miałam jeszcze okazji przeczytać. Autorem tej miłosnej historii jest Moccia Frederico. Opowiada on o dwojgu młodych ludzi, Hache i Babi, których połączyła miłość. Na początku dość sceptycznie podchodziłam do obejrzenia tego filmu, a nawet, szczerze mówiąc, w ogóle nie miałam zamiaru go obejrzeć, bo myślałam, że jest to kolejny banalny film o miłości. Na szczęście moja początkowa ocena była mylna, a z filmu jestem bardzo mocno zadowolona. 
Film ma jak na razie jedynie dwie części. Trzecia podobno jest już w przygotowaniu i prawdopodobnie zakończy się tak, jak ja tego pragnę (nie będę tutaj pisać spoilerów).

|Moja ocena|

Mieszanka humoru i powagi zamieszczonej w filmie bardzo podnosi jego notę. Włączając film nawet nie spodziewałam się tego, że się zaśmieję już na samym początku z braku powagi głównego bohatera w danym momencie. Jako że niezbyt często  wcale nie oglądam hiszpańskich produkcji, nie znałam aktorów odgrywających główne i drugoplanowe role, co zaowocowało moją sympatią do bohaterów, zwłaszcza dlatego, że świetnie odgrywali swoje role. W filmie były również momenty, gdzie po prostu trzeba było uronić łzę.
Moja ocena Trzech Metrów Nad Niebem, to (jak się pewnie spodziewacie): 10/10. Po prostu nie mogło być inaczej.

No, teraz już znacie moje zdanie na temat moich ulubionych filmów. Może kiedyś dodam jeszcze coś o ulubionych serialach, ale teraz po prostu mi się nie chce. Jeśli jeszcze nie obejrzeliście żadnego z tych filmów, to gorąco Was do tego zachęcam. Również zachęcam Was do przeczytania książek o tych tytułach. Sama przeczytałam jedynie Intruza, ale reszta podobno też jest świetna, a nawet lepsza od filmu! ;)


11 komentarzy:

  1. Bardzo chce przeczytać Intruza . Głownie dlatego , ze został napisany przez moją ulubioną autorkę , którą także teraz w moich opowiadaniach się inspiruję ;3
    Tylko , że nigdzie w moich stronach nie mogę znaleźć tej książki .. Wolę czytać niż oglądać ;D
    Twoje recenzje zachęciły mnie zarówno do obejrzenia jak i do przeczytania . Też lubię bardziej mało znanych aktorów ;3
    Czekam na następną notkę . :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Intruz oraz Igrzyska Śmierci - są zajebiste :D
    Bardzo fajne filmy, choć nadal czekam na Hoobita 2 :P
    mlwdragon.blogspot.com
    historiaadam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzy metry nad niebem♥ kocham♥

    thisisredfox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. oo, uwielbiam trzy metry nad niebem *-*
    obserwuję.

    http://liwss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. 2 z tych filmów widziałam, a trzeci chyba obejrzę ;)

    zapraszam do mnie ;)
    http://anuula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, filmy nie mój gust. Ale może skuszę się na "Trzy metry nad niebem"
    Zachęciłaś mnie :D

    http://green--and--blue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja po prostu uwielbiam igrzyska śmierci i chyba 27 wyjdzie 2 część <3 <3 <3 <3 <3 <3 A Peety jest moim ulubionym aktorem <3 <3 <3

    Zapraszam do mnie , jeśli ci się spodoba zaobserwuj , a postaram się odwdzięczyć :3 http://beyourself6969.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na Intruza miałam iść do kina, ale w ostatniej chwili coś nam z koleżanką nie wyszło. A Igrzyska Śmierci to mój trzeci ulubiony film - kocham go *-*
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że tu zajrzałam. Chciałam kiedyś obejrzeć Intruza ale zupełnie wyleciało mi to z głowy, muszę koniecznie zobaczyć. Pozostałe dwa filmy oglądałam i są boskie :)

    ♥ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie przeczytaj ,,Igrzyska śmierci "- to jedna z najlepszych książek, jakie spotkałam (a było ich naprawdę sporo).
    Co do filmu trafiłam na niego już po lekturze całej serii i niestety strasznie się zawiodłam,gdyż na tle powieści wypadł bardzo słabo (niestety książki są zazwyczaj lepsze od ich ekranizacji). Mimo to wybieram się na drugą część do kina ;)
    Intruza jeszcze nie oglądałam, być może dzisiaj się za niego zabiorę ;)
    Pozdrawiam Refleksyjnaa z http://refleksyjnaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hejka :)

    A wiec... Trzy metry nad niebem nr.1 ( 2 cześć to Tylko Ciebie Chcę)
    Igrzyska fanka number 1!!!
    Czekam na.więceji proszę o komentowanie.mojego bloga:

    http://lady-in-fashion.world.blogspot.com

    Lady

    Ps. Dodałam Cb do obserwanych i proszę o to samo

    OdpowiedzUsuń

~ Za każdy komentarz odwdzięczam się w stu procentach, więc jeśli już decydujesz się na komentowanie mojego bloga, możesz mieć pewność, że i na Twoim blogu pojawi się komentarz. Tylko pozostaw w komentarzu również link do bloga.
Z obserwacjami jest tak samo. Dodatkowo co jakiś czas przeglądam listę zaobserwowanych blogów, więc jak jakiś nowy post mi się spodoba - na pewno skomentuję :)